Useful topic
Pages: [1] 2   Go Down
Print
Author Topic: 8GB RAM, a klient L2.  (Read 7475 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Gawain
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: +25/-39
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 321

umad?))))))))


View Profile
« on: August 18, 2011, 03:52:28 AM »

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Jest to screen przedstawiający przykładowy crash report (wyjęty z innego tematu).
Problem polega na tym, że klient L2 widzi (używa) tylko 4GB RAM. Zainstalowane w komputerze mam 8gb, i liczyłem na to, że uda mi się je jakoś wykorzystać dla poprawy komfortu gry, przyśpieszenia wczytywania player'ów itp.

Dlaczego L2 używa tylko 4gb RAM? Czy jest to związane z tym, że jest to proces 32-bitowy? Jeśli nie, to jaki jest powód tego, że klient nie widzi całości?
Jakiś sposób na wykorzystanie całości?


PC specs:
8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Logged
Markra
Member Verifed
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 14


View Profile
« Reply #1 on: August 18, 2011, 04:40:42 PM »

dokladnie jak piszesz. proces 32 bitowy. silnik gry jest juz niemlody i nic nie poradzisz
Logged
Tazman
Hero Member
*****

Karma: +29/-114
Offline Offline

Posts: 513


View Profile
« Reply #2 on: August 18, 2011, 06:33:50 PM »

czy 4 gb czy 60 gb, roznicy nie odczujesz bo klient i tak wiecej niz 1gb nie wezmie, zwieksz cache w l2.ini, daje sporego boosta dla l2 ( wczytywanie terenu playerow npc itd )

ja odczulem kolosalna roznice przechodzac z 2gb na 8gb
Logged
Gawain
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: +25/-39
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 321

umad?))))))))


View Profile
« Reply #3 on: August 18, 2011, 07:17:04 PM »

Chodzi o to, ze Crash Report pokazuje, że klient korzysta tylko z 4gb.
Różnice odczułeś bo i ja kiedys odczułem przechodzac z 2 do 4 :p

zwieksz cache w l2.ini, daje sporego boosta dla l2 ( wczytywanie terenu playerow npc itd )
Jakieś zmienione l2.ini moglbys moze tu wrzucic? Ja zielony jestem w tych sprawach :<
Logged
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #4 on: August 18, 2011, 07:40:35 PM »

Nie odczulem roznicy przechodzac z 2 na 4 (3.25win xp) grajac na 1 oknie, jeden plus to taki ze mozesz odpalic wiecej okien

jaka karte graficzna masz ile ramu w niej
karta nie ma nic do rzeczy
« Last Edit: August 18, 2011, 07:42:06 PM by 50c » Logged

Smiley
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #5 on: August 18, 2011, 08:01:38 PM »

Nie odczulem roznicy przechodzac z 2 na 4 (3.25win xp) grajac na 1 oknie, jeden plus to taki ze mozesz odpalic wiecej okien

jaka karte graficzna masz ile ramu w niej
karta nie ma nic do rzeczy
Ma wiecej do rzeczy niz tobie sie wydaje, jak masz dobra karte mozesz sobie ustawic 768 mb cache w ini, effekt, 1 fps - 15 fps na mass pvp ;]
Zaraz obczaje tego l2.ini anyway bez zadnych modyfikacji jedyna roznica fps pomiedzy bartonem xp 3ghz i gf 2mx i drugim kompem z x2 6000+ 3ghz i radeonem hd4870 wynika z wydajniejszego procesora, nie karty graficznej.
Logged

Smiley
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #6 on: August 18, 2011, 08:04:20 PM »

CacheSizeMegs? na ile ustawic?  Cheesy
Logged

Smiley
Arcain
Sr. Member
****

Karma: +28/-10
Offline Offline

Posts: 470


View Profile
« Reply #7 on: August 18, 2011, 10:35:35 PM »

Jedyne co realnie zwieksza komfort gry w L2 to poza wysokim taktowaniem procesora, zainstalowanie jej na SSD, badz przerzucenie na ramdysk, ale tu 8GB ramu to zdecydowanie za malo zeby pomiescic aktualnego klienta. Ba, nawet samo to, ze wg. crash errora gra widzi 4GB dostepnego RAMu w zaden sposob nie swiadczy o tym, ze jest on uzywany. Standardowo, dla 32 bitowych procesow ilosc RAMu ograniczana jest do 2GB a i tego L2 nie wykorzystuje. Limit ten mozna zmienic za pomoca CFF Explorera, ale zuzycia powyzej 2GB ramu przez pojedynczego klienta nigdy nie zauwazylem. Zabawy z .ini co prawda troche pomagaja, ale gra potrafi sie czesciej sypac wywalajac ladne out of memory po kilku godzinach.
« Last Edit: August 18, 2011, 10:37:50 PM by Arcain » Logged

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Gawain
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: +25/-39
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 321

umad?))))))))


View Profile
« Reply #8 on: August 18, 2011, 10:56:43 PM »

jaka karte graficzna masz ile ramu w niej
Gainward Geforce GTX260 896MB, golden sample.
Info o karcie


Karte planowalem zmienic na Wiedzmina2 ale wszystko smigalo na wysokich detalach, wiec zostala. Smiley
Zastanawialem sie tez nad SSD, ale troche spory wydatek i narazie komputer raczej dobrze sobie radzil w programach graficznych, grach itp.
Logged
Arcain
Sr. Member
****

Karma: +28/-10
Offline Offline

Posts: 470


View Profile
« Reply #9 on: August 18, 2011, 11:09:02 PM »

W L2 SSD daje naprawde sporo, nie ma juz scinek po zalogowaniu gdzies w miejscie gdzie wokol pelno ludzi, NPC i gracze pojawiaja sie zdecydowanie szybsciej, wszelkie teleporty sa w praktycznie natychmiastowe, sama gra odpala sie tez zdecydowanie krocej. Do Wiedzmina tez sie moze przydac, bo wiem, ze niektorzy narzekali na wolno doladowujace sie tekstury przy przejsciach miedzy obszarami. Na SSD praktycznie tego nie widac. Wydatek spory to fakt ale do komfortowej gry w wszelkie gry MMO warto.
Logged

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Tazman
Hero Member
*****

Karma: +29/-114
Offline Offline

Posts: 513


View Profile
« Reply #10 on: August 18, 2011, 11:42:03 PM »

W L2 SSD daje naprawde sporo, nie ma juz scinek po zalogowaniu gdzies w miejscie gdzie wokol pelno ludzi, NPC i gracze pojawiaja sie zdecydowanie szybsciej, wszelkie teleporty sa w praktycznie natychmiastowe, sama gra odpala sie tez zdecydowanie krocej. Do Wiedzmina tez sie moze przydac, bo wiem, ze niektorzy narzekali na wolno doladowujace sie tekstury przy przejsciach miedzy obszarami. Na SSD praktycznie tego nie widac. Wydatek spory to fakt ale do komfortowej gry w wszelkie gry MMO warto.

a ja nie widze najmniejszej roznicy grajac w l2 na dysku ssd czy na zwyklym sata, niedlugo powiem jaka roznica bedzie przy zmianie procesora z e8400 na i5-2500k.
Logged
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #11 on: August 19, 2011, 12:02:46 AM »

CacheSizeMegs: 512 (100% pamięci karty)
13% z 512mb użytego ramu na grafice
l2 proces 800mb po 10 min w aden
10fps an full delatach 1366/768
gpu load 19% (temp 33*) dla przykladu po 10min w furmarku mam 60* przy obciazeniu 100%
cpu load 80-90%

jak widac ram na grafice nijak sie ma do wydajnosci, w ogole ilosc pamieci na karcie to ostatnia rzecz na ktora zwraca sie uwage, jak sie zaopatrze w nowy cpu cooler i zrobie oc do 3,6ghz to zrobie update posta
« Last Edit: August 19, 2011, 12:06:29 AM by 50c » Logged

Smiley
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #12 on: August 19, 2011, 12:24:49 AM »

dziwne rzeczy, 1 fps to ja nie mialem nawet na starym kompie, i taki boost z 1 do 15, anyway u mnie to nie dziala
Logged

Smiley
kornez
Full Member
***

Karma: +7/-26
Offline Offline

Posts: 203


View Profile
« Reply #13 on: August 19, 2011, 12:44:23 AM »

to cache z l2.ini dotyczy normalnego ramu, ilość gpu ramu używana przez l2 jest stała.
Logged
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #14 on: August 19, 2011, 12:50:23 AM »

Cos miales zle ustawione

1 komp z bartonem 3ghz i gf 2 (10letni sprzet) na wracie nie pamietam abym mial1 fps kiedykolwiek
2 komp przed upgradem mial athlona 64 3000+ 2ghz i na poczatku radka hd3650, po zmianie na gf 8800gt nawet teraz jest dosc mocna karta nie bylo roznicy, po upgrade do x2 6000+ byl przyrost i to nawet spory za sprawda wydajniejszego procka, po zakupie hd4870 miesiac temu rownie 0 przyrostu w l2, w testach radek jest o ponad 50% szybszy od gf.
Jak juz pisalem we wrzesniu kupie nowe chlodzenie to wezme sie za oc procka, na 3.6ghz powinienem zobaczyc spora roznice, aktualnie na low 1366/768 jakies 5 fps na mass pvp, ewidentnie kuleje procesor czego dowodem jest wiekszy fps w aden gdzie jest wiecej ludzi ale za to praktycznie nic sie nie dzieje.
Logged

Smiley
kornez
Full Member
***

Karma: +7/-26
Offline Offline

Posts: 203


View Profile
« Reply #15 on: August 19, 2011, 12:58:28 AM »

niestety znowu mam racje więc nie rejdżuj plz.

CacheSizeMegs w silniku unreala 2 i 2.5 dotyczy ilości ramu (nie gpu ramu) który jest przeznaczony na modele/textury/etc, dopiero z niego pobierany jest przez karte graficznia i tam przechowywany, przy czym nigdy nie wykorzystasz całej pamięci karty. Mniej doczytow, więcej zajebanego ramu - nijak ma się to do fpsów, chyba że miałeś ustawione pierwonie 5mb Grin
Logged
niebylemnigdy
Full Member
***

Karma: +7/-69
Offline Offline

Posts: 241


View Profile
« Reply #16 on: August 19, 2011, 01:26:21 AM »

pto idz lepiej corke calowac.
Logged

bigflay
Full Member
***

Karma: +1/-1
Offline Offline

Posts: 134


View Profile
« Reply #17 on: August 19, 2011, 02:45:39 AM »


a ja nie widze najmniejszej roznicy grajac w l2 na dysku ssd czy na zwyklym sata, niedlugo powiem jaka roznica bedzie przy zmianie procesora z e8400 na i5-2500k.

kiedy i jakiego ty ssd uzywales    O_o    ze  nie ma roznicy 
Logged
Arcain
Sr. Member
****

Karma: +28/-10
Offline Offline

Posts: 470


View Profile
« Reply #18 on: August 19, 2011, 01:00:54 PM »

dziwne rzeczy, 1 fps to ja nie mialem nawet na starym kompie, i taki boost z 1 do 15, anyway u mnie to nie dziala
1fps na quad core 3.6 ghx 2x gtx 285 sli, 4 gb ram, klient zwyczajnie sie zamulil po 2-3 tp na toi 13

TOI to specyficzne miejsce i generalnie skopana lokacja, ktora jest w stanie zamulic wszystko przy duzym tloku. Podobnie jest z HB, freezem co okolo godzine i stopniowym spadkiem wydajnosci, gdzie niezaleznie od sprzetu i optymalizacji w .ini i tak jedynie restart klienta pomaga.
« Last Edit: August 19, 2011, 01:02:32 PM by Arcain » Logged

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Gawain
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: +25/-39
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 321

umad?))))))))


View Profile
« Reply #19 on: August 19, 2011, 02:29:52 PM »

http://www.sendspace.pl/file/f00b6667a2dda67892cafd6

Tu masz 256 cache, potestuj sobie na hb i aden
Dzieki.
W aden raczej wyrazny wzrost szybkosci wczytywania sklepow/playerow. Wczesniej 8-12fps przy bieganiu po aden z full sklepami, teraz 10-20. Smiley
Logged
50c
Full Member
***

Karma: +5/-50
Offline Offline

Posts: 209


Raziell


View Profile
« Reply #20 on: August 19, 2011, 03:59:24 PM »

Domyslnie 1/2 (256) na 512 praktycznie nie ma roznicy u mnie, dopiero na 1024 jest wzrost fps o 10, czyli cos dziala ale to nie chodzi o pamiec karty graficznej
Logged

Smiley
Adenix
Jr. Member
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 37

Shoryuken


View Profile
« Reply #21 on: August 19, 2011, 06:10:47 PM »

kornez ma rację, tu nie chodzi o pamięć karty graficznej a o RAM.

Wyjaśnienie działania na jednym forum (UT):
Quote
It controls the ammount of RAM used for caching models etc. May help with FPS if your game lags due to loading game data. Defaults is 32 not 16.

Below are examples:

256 Megabytes of RAM or less
CacheSizeMegs=32

512 Megabytes of RAM
CacheSizeMegs=64

768 Megabytes of RAM
CacheSizeMegs=128

1 Gigabyte of RAM or more
CacheSizeMegs=256

Źródło: http://www.unrealadmin.org/forums/showthread.php?t=14598
Logged

Nectaa
Full Member
***

Karma: +14/-57
Offline Offline

Posts: 116



View Profile
« Reply #22 on: August 20, 2011, 01:22:51 PM »

A ja mam inny problem Tongue Czasami nie odpalaja mi sie niektore programy ,np mozilla ,lol ,menadzer zadan.. Po jakims czasie nagle moge odpalic mozlle w trybie awaryjnym i wszystko dziala jak nalezy.. Jakas solucja co moge z tym zrobic ? Probowalem juz czyscic rejestr -chuja daje.
Logged

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Nectaa
Full Member
***

Karma: +14/-57
Offline Offline

Posts: 116



View Profile
« Reply #23 on: August 20, 2011, 01:34:57 PM »

Nie ni ,to nie chodzi nawet o to ,jak gram w l2.. PO prostu po wlaczeniu kompa.. Nie wlacza mi sie mozilla ,menadzer zadan ,lol.. Trwa to jakis czas ,nastepnia wszystko wraca do normy.. Probowalem juz wlaczac te progray na innychuzytkowniach i nadal to samo. Przeczyscilem rejestr ,nie pomoglo. Chodzi o to czy bylaby jaas sulacja ,bo nie bardzo chce mi sie robic reinstalke (mam za duzo numerow kont bankowych itd zapisanych w autouzupelnianiu)
Logged

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Nectaa
Full Member
***

Karma: +14/-57
Offline Offline

Posts: 116



View Profile
« Reply #24 on: August 20, 2011, 02:00:40 PM »

Wyglada ze problem narazie rozwiazany.. Przelecialem kompa malwerbytes ,usunelo troche syfu i narazie wszystko smiga.
Logged

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500

8GB RAM, a klient L2., lineage official, lineage 2 x500
Pages: [1] 2   Go Up
Print
Jump to: